Monday, March 2, 2009

Digital single-lens reflex camera (DSLR)




Cerita tentang DSLR...
Dah lama aku mengidamkan benda nie.
Rasanya belom lengkap hidup aku tanpa "benda" nie.

Sebagai seorang budak "art", benda nie sangat penting pada aku. Salah satu cara, aku untuk terus mencairkan idea dan kreativiti.

Sejak aku kenal benda nie lebih kurang 4 tahun yang lepas, aku terus berazam yang satu hari nanti aku mesti memilikinya. Nak² sekarang nie aku dah jumper othai² DSLR nie. Lagi la, tercabar rasanya. Aku tau, aku pon boleh "snap" macam diorang. Sb, dalam bidang nie tak ada yang salah! Yang penting teknik dan xperimen. Subjek bukan satu masalah.

Memang modal agak kasar untuk seketol camera!Tu tak masuk cerita lens, wide lens, flash dan memacam lg lah. Bagi aku, setiap benda kena ada pengorbanan! Lagipun, sekarang ramai yang dah buat duit dengan benda nie. Keja ambil gambar...

Kadang² jeles gak aku tgk diorang g outdoor. Kerja sambil berjalan.. Ada yang dah sampai merata dunia pon. balik jer compom ade cerita best nak kongsi! Memang bagi ramai orang, benda nie nampak biasa. tapi, bagi aku benda yang biasa nie lah amat luar biasa bagi aku.
Sabo jer!!!tungu la, ade rezki nanti...PASTI!!!

No comments:

Post a Comment