Wednesday, January 28, 2009

Mukadimah dari aku


Salam untuk kamu semua!!!

Terima kasih sebab sudi menjenguk "kawasan" ni. Buat masa sekarang aku masih mencari ilham @ info berguna untuk diselitkan dalam "kawasan" aku. Kepada sesiapa yang ada ide² canggih dan bernas boleh dikongsi bersama.

Untuk pengetahuan semua, ilham nak mencipta "kawasan" atas nama Gelombang Cuaca Buruk ni dah lama. Cuma isi atau inti patinya kurang "padu" pada masa itu.Aku nak satu "kawasan" yang boleh merangsang pemikiran kita semua. "kawasan" pintar!!! Bukan satu "kawasan" canggih tapi kosong tanpa ilmu yang boleh dikongsi...

Aku sengaja menggunakan bahasa Melayu dalam mukadimah ini. Nak sedarkan diri sendiri!Maklumlah, budayaku sekarang lebih selesa dengan bahasa pasar. Sudahlah pasar di rojakkan lagi!!! Memang aku akui, aku selesa berbahasa pasar. Sampai aku nak tulis mukadimah ni pun naik segan!

Segan nak gunakan bahasa tulen negara aku sendiri!!!

Atas sebab itu, aku reka satu " kawasan" untuk aku mengarut dengan nahu dan tatabahasa tulen bahasa melayu. Itu pun, aku masih sangsi betul ke salah ayat aku.

Tapi kenapa Gelombang Cuaca Burukkan? Apa kena mengena dengan ayat bahasa melayu aku!!!

Tunggu...

- pa'e -

1 comment: